Tel:  (+31)020-2442531 (informatielijn)

Veelgestelde vragen

De aangegeven datum op de website is vanaf. Dit betekend dat de directe verhuurder contact met u op dient te nemen zodra deze datum nadert, dit kan tot maximaal één week na de aangegeven bezichtigingsdatum duren. U dient het contact af te wachten van de verhuurder.
U heeft zich recentelijk aangemeld via de website en u krijgt een bericht dat u zich in dient te schrijven. Dit betekend dat u ingeschreven bent en via een andere woning aanbieder op ons aanbod reageert. Bij ons heeft u een balk waar u het inschrijfnummer kan vermelden. Elders is dit niet zo. Ons systeem erkent u niet als klant.
Bij teveel foutieve aanvragen kunnen deze helemaal worden afgewezen.
De snelste manier om contact op te nemen met ons is via Whatsapp. Indien er een goede reden is om hiervan af te wijken, dan kunt u uw telefoonnummer vermelden in het ''belmij'' formulier, zodat een medewerk(st)er van onze klantenservice binnen 48 u terug kan bellen. Helaas kunnen wij u niet helpen met vragen over (de beschikbaarheid van) een woning.
De eigenaren krijgen op deze manier de kans om hun woning te publiceren. Wanneer u op het aanbod reageert, worden de reacties direct naar de eigenaar verzonden waardoor u direct contact krijgt.
Nee. De inschrijfkosten dient u volledig te doen bij een doorverwijzing van het inschrijfformulier. Deze kosten voldoet u éénmalig.
Ja, u dient zich ingeschreven te hebben om op ons aanbod te kunnen reageren.
Uitschrijven kunt u geheel gemakkelijk doen door ons een email te sturen. Dit kan eenvoudig via de website.
Wanneer u op een gevonden woningaanbieding heeft gereageerd, kan de verhuurder u benaderen voor een bezichtigingafspraak. Dit kunt u rechtstreeks met de verhuurder bespreken.
Indien u samen met iemand anders een woning wilt huren is het van belang dat u beide inkomsten opgeeft. Dat kunt u doen via het inschrijfformulier. Bent u dat vergeten, stuur ons dan een bericht via het Contact formulier
Degene die de huurwoning wil bewonen is degene die zich bij ons inschrijft. Met uw inschrijving verkrijgen wij uw gegevens en die zijn van belang.
Ja, dat kan. Als u niet aan de inkomenseis voldoet maar u heeft wel een garantstelling, dan mag u de woning toch huren.
Nee, niet bij iedere woning is een garantstelling van toepassing. U kunt bij de desbetreffende huurwoning lezen wat de voorwaarden zijn voor het pand.
Als u een woning wilt huren met meerdere mensen is één inschrijving voldoende.
Als u heeft gereageerd op een huurwoning en u wilt die reactie graag veranderen, stuur ons dan het nieuwe bericht door via het Contact formulier. Vermeld daarbij uw inschrijfnummer en de woning waar het om gaat, zodat wij zo snel mogelijk uw reactie kunnen aanpassen.
Als u een huurwoning zoekt wilt u natuurlijk graag een woning die helemaal bij u past. Daarom is het altijd van belang uw wensen op te geven om meer kans op een (passende) huurwoning te maken.
Op de pagina Aanbod vindt u een groot overzicht van huurwoningen die op dit moment verhuurd worden. Mocht u daar graag voor in aanmerking komen, dan kunt u op een huurwoning reageren door te klikken op de button “Reageer direct” en uw inschrijfnummer te vermelden. Dat nummer heeft u van ons per e-mail ontvangen direct na uw inschrijving.
Met ons systeem hoeft u niet in te loggen op de website. Het lidmaatschapsnummer dat u van ons bij uw inschrijving ontvangen heeft kunt u gebruiken voor het reageren op een huurwoning. U kunt dit nummer opgeven nadat u met uw muis de button “Reageer direct” heeft aangeklikt.
Als u snel in aanmerking wilt komen voor een huurwoning kan het handig zijn om wat meer persoonlijke informatie door te geven. Wij adviseren u dan om ons een (korte) motivatiebrief te sturen voor deze woning. Die zenden wij dan mee naar de verhuurder met uw overige gegevens. U kunt deze motivatiebrief verzenden naar info@rentfinder.nl als onderwerp vermelding : Motivatiebrief
Als u een huurwoning heeft gevonden die helemaal naar uw zin is en u heeft daarop gereageerd, dan geven wij dat uiteraard zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 24 uur, door aan de verhuurder. De verhuurder neemt vervolgens contact met u op.
Heeft u een huurwoning gevonden via een andere partij of heeft u geen huurwoning meer nodig? Ga dan naar de pagina Contact. Daar kunt u een formulier invullen, waarbij u in het kort aangeeft dat u uitgeschreven wenst te worden. Wij zullen dit dan zo spoedig mogelijk regelen.
Als u zich bij ons inschrijft voor een huurwoning is dat voor een termijn van één jaar. Uw lidmaatschap wordt niet automatisch verlengd.
Als u uw persoonlijke gegevens wilt wijzigen kunt u dat doen bij Gegevens aanpassen.
Wanneer u zich bij Rentfinder heeft ingeschreven als lid kunt u direct met uw inschrijfnummer reageren op ons aanbod in huurwoningen. Dit inschrijfnummer heeft u bij uw inschrijving per e-mail ontvangen. Wij sturen binnen 24 uur uw aanvraag door naar de verhuurder van de woning, die vervolgens contact met u opneemt.
Als u zich wilt inschrijven voor het vinden van een huurwoning gaat u naar de pagina Inschrijven. Daar kunt u alle relevante informatie kwijt voor uw inschrijving. Na het indienen van uw inschrijving krijgt u per e-mail een inschrijfnummer toegezonden. Bewaar dat nummer goed, want daarmee kunt u reageren op ons aanbod huurwoningen.
Als u op zoek wilt gaan naar een huurwoning die helemaal bij u past, kunt u bij het overzicht op de pagina Aanbod een aantal zoektermen ingeven: een plaatsnaam, het soort huurwoning dat u zoekt, de gewenste oppervlakte en een minimale en maximale huurprijs. Zodra u op 'Zoeken' klikt krijgt u een overzicht van huurwoningen die passen bij uw wensen.
Indien de plaats waar u wilt wonen er niet bij staat, dan kunnen wij u hiermee helaas niet van dienst zijn.
NEEM CONTACT MET ONS OP